تازه ترین خبرهای اقتصادی نشان می دهد چین مشغول ساخت نیروگاه های بادی و خورشیدی گسترده در این کشور است که ۸ برابر ظرفیت نصب شده در آمریکا است همچنین صنایع نیروگاهی ژاپن به دلیل گرم شدن هوا درحالت آماده باش قرار گرفته اند.

نيروگاه بادي

به گزارش همشهری آنلاین ، تازه ترین خبر های اقتصادی نشان می دهد چین مشغول ساخت نیروگاه های بادی و خورشیدی گسترده در این کشور است که ۸ برابر ظرفیت نصب شده در آمریکا است همچنین صنایع نیروگاهی ژاپن به دلیل گرم شدن هوا درحالت آماده باش قرار گرفته اند.

| سرمایه‌گذاری گسترده چینی‌ها برای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر

چین سرگرم ساخت نیروگاهی با ۳۳۹گیگاوات ظرفیت نیروی بادی و خورشیدی است که معادل ۶۴درصد از ظرفیت جدید جهانی است. این رقم ۸برابر ۴۰گیگاوات ظرفیتی است که در آمریکا در دست ساخت است.

گسترش روابط نفتی روسیه و هند

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد هند به نخستین بازار صادرات نفت روسیه تبدیل شده است و حجم صادرات نفت به این کشور به بیش از ۹۰میلیون تن در سال می‌رسد.

بیشتر بخوانید

دستور عجیب و غریب مایکروسافت به کارمندانش در چین

روبات‌های قاتل چینی در راه میادین نبرد

آماده‌باش ژاپن برای کمبود برق تابستانی

به‌دنبال افزایش شدید دمای هوا، وزیر اقتصاد ژاپن هشدار داد این کشور باید برای جلوگیری از کمبود برق در تابستان امسال هوشیار بماند، زیرا اتکایش به نیروگاه‌هایی قدیمی است که خطر قطع ناگهانی بالاتری دارند.

سرمایه‌گذاری در رمزارزها در آرژانتین

آمارها نشان می‌دهد مردم آرژانتین در مواجهه با تورم فوق‌العاده بالا طی چند دهه گذشته که از ارزش پول ملی این کشور کاسته است، به سرمایه‌گذاری‌های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

پیش‌بینی کاهش تقاضا برای نفت

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) با اشاره به منفی شدن رشد مصرف چین در ۳ماهه دوم پیش‌بینی کرد رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی جاری و آینده به کمتر از یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

کاهش بیکاری در ترکیه

ارقام رسمی مؤسسه آمار ترکیه نشان داد آمار بیکاری در ترکیه طی ‌ماه مه به ۸.۴درصد کاهش یافت که پایین‌ترین نرخ آن از ‌ماه نوامبر۲۰۱۲، یعنی تقریبا ۱۲سال پیش است.

انتخاب جنجالی هند برای ساخت نیروگاه‌های آبی

هند قصد دارد یک میلیارد دلار برای سرعت گرفتن در ساخت ۱۲مورد تأسیسات برقابی در ایالت آروناچال پرادش هزینه کند که منطقه مورد منازعه با چین است. چین به پروژه‌های زیرساختی هند در این منطقه معترض است.

کد خبر 866507
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    ما هم سرگرم دشمنی با دنیا هستیم و هزاران میلیارد دلار از دست دادیم که برق هسته ای داشته باشیم نه تنها برق هسته ای به نتیجه نرسید بلکه با هدر دادن صدها میلیارد دلار از استفاده از سایر انرژی های پاک مثل نیروگاه‌های بادی و خورشیدی و.... جا ماندیم عجب قطار پیشرفتی داریم!